Festivalmarketing

Van strategie tot planning & uitvoering, van advies over programmering voor doelgroepen tot kaartverkoop en publieksonderzoek. We organiseren de volledige marketing van je festival.

Van algemene zichtbaarheid tot kaartverkoop

Bureau Lupae heeft behoorlijk wat ervaring in festivalmarketing, nét even anders dan een gewone concertreeks. Van advies bij de programmering tot promotie, kaartverkoop en publieksonderzoek: we weten wat er nodig is om je publiek te bereiken.

Aanpak

Een festival organiseren is hollen of stilstaan en we weten als geen ander hoe de dynamiek is binnen een festivalorganisatie. Onze aanpak is er op gericht om zo snel mogelijk de identiteit, programmering en ins en outs van een festival te doorgronden middels persoonlijke kennismaking met de sleutelfiguren en dan vooral zo volledig mogelijk mee te draaien in de promotie van het festival. Hoe eerder we erbij zijn, hoe beter, want een festival is gebaat bij het vroeg informeren en betrekken van publiek. Voor zover mogelijk blijven we binnen de uitgestippelde plannen, maar indien nodig sturen we bij in eerder gemaakte keuzes. Daarbij blijven we binnen budget en we zijn oplossingsgericht. Met ons team van senior, medior en junior medewerkers en partners hebben we alles in huis om je veel, zo niet ál het werk uit handen te nemen.

Elke editie beter

Tegelijkertijd hebben we oog voor de uitdagingen en zullen we altijd, samen met het artistieke en zakelijke team én productie, bekijken waar we verbeteringen aan kunnen aanbrengen in de lopende of volgende editie om de (publieks)doelen van het festival te behalen. We werken daarbij graag met publieksdata (bv gekoppeld aan het Culturele Doelgroepen Model van Rotterdam Festivals) en met publieksonderzoek. Hebben we een editie gehad, dan evalueren we graag met je en maken we (verbeter)plannen en -strategieën om van de volgende editie een nóg groter feest te maken!

Themabeeld van festival September Me 2025 met thema ‘Onder Water’ (ontwerp campagnebeeld door HOAX) waarvoor Bureau Lupae de marketing organiseert

Marketingcampagne voorbeeld

September Me, muziekfestival in Amersfoort

Trailer September Me 2025, gemaakt door HOAX (muziek van Renaud Garcia-Fons)

Nadat we de editie van 2024 van September Me al ondersteunden met een social media contentplan en de uitvoering ervan, ondersteunen we de editie van 2025 met de volledige promotie. Dit muziekfestival voor ontdekkers en verdwalers is ons op het lijf geschreven: met een programmering voor een breed en divers publiek zorgen wij met een mix van buitenreclame, inzet van de eigen kanalen, gericht (online) adverteren, free publicity en efficiënte samenwerking met (externe) persbenadering dat we zo veel mogelijk publiek verleiden om naar het festival te komen. Daarbij bouwen we zowel voort op ervaringen en samenwerkingen uit eerdere edities, maar optimaliseren we ook de inzet van de beschikbare middelen en uren.

In deze editie werken we samen met (marketeers van) zes festivallocaties, waaronder het festivalhart Flint, 25 optredende artiesten en gezelschappen, het artistieke en zakelijke team, producenten, een ontwerpbureau, advertentieplatforms, distributiebedrijven, Citymarketing Amersfoort, We Are Public, een extern persoon voor persbenadering, vrijwilligers, fotografen en kunstenaars.



www.september-me.nl

53%

meer verkochte tickets dan vorig jaar

>15

keer aandacht in lokale en landelijke pers en media

Meer diensten