Bereik je publiek
Een nieuwe productie, concerttour, album of festival vraagt om een aansprekende campagne die aansluit bij de beoogde doelgroep.
Aanpak
Onze aanpak begint altijd met een persoonlijke kennismaking en een analyse van de doelen, doelgroepen, unieke aspecten van productie, festival, album of tour, de specifieke uitdagingen, budget en capaciteit. Zijn we het daar over eens, dan stelt Bureau Lupae met gedegen kennis, veel creativiteit en een betrokken houding een campagneplan voor je op waarbij alle genoemde aspecten goed op elkaar aansluiten. Daarin zetten we de kanalen die je beheert optimaal in, breiden die uit met nieuwe kanalen indien nodig en brengen we de essentie van je culturele project zo wervend mogelijk voor het voetlicht.
Van plan tot uitvoering
Vanzelfsprekend kan Bureau Lupae je ook ondersteunen bij de uitvoering van de campagne. Met een netwerk van o.a. online marketeers, ontwerpers en content marketeers hebben we alles in huis om je campagne ook daadwerkelijk tot een succes te maken. Om de kosten voor jou of je organisatie beheersbaar te houden werken we met een mix van junior, medior en senior cultuurmarketeers onder toezicht van een senior.

Marketingcampagne voorbeeld
Normality No More
Namens onze klant Ragazze Quartet ontwikkelde Bureau Lupae samen met de marketeers van dansgezelschap Conny Janssen Danst en theatergezelschap Via Berlin de campagne voor de voorstelling ‘Normality No More’. Voor deze multidisciplinaire voorstelling (dans, muziek en tekst) over neurodiversiteit en afwijken van de norm werd Schuberts beroemde Winterreise compleet uit elkaar gehaald en weer opgebouwd tot nieuwe muziek en tekst. De voorstelling ging in december 2024 in première en werd 48 keer gespeeld voor meer dan 30.000 bezoekers.
Zie Normality No More op de website van Ragazze Quartet voor meer achtergrondinfo over de voorstelling.
Na het ontwikkelen van een gezamenlijke algemene campagne-aanpak voor deze multidisciplinare voorstelling, is Bureau Lupae samen met de collega-gezelschappen aan de slag gegaan met de uitvoering. Daarbij lag de focus van Bureau Lupae op de muzikale kant van de voorstelling met betrekking tot o.a. social media content en -beheer, pers- en mediabenadering, contact met de zalen en benaderen van de eigen achterban van Ragazze Quartet.
NB. Bureau Lupae introduceerde Ragazze Quartet bij platform Digitaal Informatieplatform Podiumkunsten (DIP) als pilot om de verkoopcijfers van de voorstelling te kunnen monitoren.
66,5%
zaalbezetting ten opzichte van een doel van 60%
5
grote items in landelijke media: 3 recensies in landelijke dagbladen, 1 in Theaterkrant + 1 item op landelijke TV (Podium Klassiek)
Meer diensten
Festivalmarketing
Van strategie tot planning & uitvoering, van advies over programmering voor doelgroepen tot kaartverkoop en publieksonderzoek. We organiseren de volledige marketing van je festival.Meer infoContentplanning & -uitvoering
Laat ons je social media en andere kanalen in samenhang beheren en zorgen voor je beeldmateriaal, reels, video's en tekstenMeer infoEven sparren / coaching
Doe je je marketing grotendeels zelf, maar wil je af en toe even sparren over hoe je het aanpakt? Boek ons voor een uurtje of informeer naar de mogelijkheden voor coachingMeer infoMarketingondersteuning makers en gezelschappen
Laat ons je marketingstress uit handen nemenMeer info
